Conference ‘‘TRANSLATION vs INTERPRETATION”, organised by the UVVG Modern Languages Department Arad Romania.

Conferenza

The Department of Applied Modern Languages of “Vasile Goldis” Western University of Arad has the pleasure to invite you to a conference focused on translations and interpretation, entitled: “TRANSLATION vs INTERPRETATION EVOLUTION AND PERSPECTIVES IN THE 21ST CENTURY”.

“Vasile Goldis” Western University of Arad is a dynamic and ambitious university with the clear mission of improving new directions in an ever-changing society by means of education, innovation and foreign languages. This conference emphasizes the increased need for:

• international testing of linguistic competence;
  • translation and interpretation
  • the main actors and scenes, specific instruments

Take part in a dynamic conference with dynamic themes and speakers! Join us where Translation is entwined with Interpretation and see their importance in our lives.

More information: Program